GATHER CARE – CARA PENDAFTARAN

Gather care merupakan pelan perkongsian bil rawatan hospital. Bagi anda yang pertama kali, sila klik link ini untuk maklumat lanjut – https://kliksini.my/GCare

Setelah memahami perlindungan dan pembayaran gathercare, boleh buat pra-pendaftaran di bawah.

.

.


Di bawah merupakan cara pendaftaran gathercare :

1. DAFTAR MELALUI LINK PRA-PENDAFATRAN SECARA PERCUMA

Hanya memerlukan pengesahan nombor telefon dan password untuk mendaftar. Setelah mendaftar, anda akan lebih memahami bagaimana sistem GATHERCARE berfungsi. Klik gambar di bawah untuk PRA-PENDAFTARAN.

Anda boleh melihat maklumat claim, bayaran bulan sebelumnya dan jumlah sharer di papan pemuka portal ini. Step ini tidak memerlukan bayaran.

Apabila anda ingin menambah orang yang dilindungi, teruskan dengan step ke 2.

HOME

.

.

2. ISIKAN MAKLUMAT PEMBAYARAN

Di bahagian tab ‘profile‘, anda hendaklah mengisi maklumat kad kredit atau kad debit. Setiap pembayaran akan ditolak menerusi kad yang didaftarkan. Kad ini boleh ditukar bila-bila masa. Wang tidak akan dipotong selagi orang yang dilindungi (sharer) tidak di isi ke dalam portal.

KLIK PROFILE
UPDATE PAYMENT

.

.

3. MENAMBAH ORANG YANG DILINDUNGI ( SHARER )

Pada bahagian tab ‘sharer‘, anda hendaklah klik pada ‘add sharer‘ untuk menambah orang yang dilindungi. Anda boleh meletakkan beberapa orang sharer yang ingin dilindungi di bawah anda.

Dokumen yang diperlukan hanyalah gambar kad pengenalan depan sahaja bagi orang yang dilindungi.

Setelah itu, isikan maklumat kesihatan dengan menanda tempat yang berkenaan. Sharer dikehendaki bersikap jujur dalam memberikan maklumat. Pendedahan maklumat yang tidak tepat boleh mengganggu proses tuntutan.

Kemudian, buat pengesahan pembayaran. Bulan pertama akan ditolak sebanyak RM260 ( Rm 160 yuran tahunan + RM100 topup wallet ).

Seterusnya pada bulan ke dua akan ditolak sebanyak RM200 bagi melengkapi bayaran tahunan iaitu sebanyak RM360. ( RM 160 + RM200 )

Pada bulan ke 3 hingga bulan ke 12, potongan (topup wallet) hanya akan dibuat jika jumlah wang didalam wallet kurang daripada RM50. Pada tahun 2020, topup wallet hanya berlaku sekali sahaja.

Selesai pendafatran sharer.

KLIK SHARER
ADD SHARER
BAKI WALLET

.

.

4. UNTUK DAFTAR SEBAGAI EJEN.

Sila maklumkan kepada ejen anda untuk pendaftaran ejen. Ejen akan diberikan portal khas untuk mengurus ahli yang berdaftar dibawahnya.

Selesai

________________

Klik gambar di bawah untuk pra pendaftaran. (PERCUMA)

Sebarang pertanyaan, sila hubungi Muiz Ahmad :

wasap.my/60107959490/PertanyaanGC

About the Author

Muiz Ahmad
Merupakan perunding takaful daripada INFAQ Consultancy. Mempunyai diploma dalam Pengajian Islam dan Ijazah Sarjana Muda dalam bidang Ekonomi Islam di UKM. Kini aktif dalam menyebarkan ilmu perancangan kewangan kepada masyarakat.